Repülés, haditechnika, geopolitika, hülyeségeken csámcsogás. Mint a bazárban. :)

kedd, augusztus 29, 2006

Repülős hírek, #98

Az UNIFIL-t feltöltő olasz csapatokat támogatja a Garibaldi repülőgép-hordozó is. AZ első információk szerint a hordozó fedélzetén négy AV-8B+ vadászbombázó repülőgép és 11 helikopter lesz, ezek AB-212, SH-3H és EH-101 típusúak lesznek, pontos összetételük egyelőre nem ismert.

A MiG nem tengeralattjáró, pláne nem szárnyashajó: így egyelőre a hangárban maradnak az indiai Uttarlai melletti légitámaszpont MiG-21-esei. A Barmer tartományt sújtó árvizek miatt a kifutópályák egy része még mindig víz alatt vannak.
Az Uttarlai repülőtéren a MiG-21 Fishbed-század mellett egy Mi-8 Hip-ekkel felszerelt szállító helikopter-század dolgozik. A bázis igen fontos előretolt támaszpontnak számít, így kiesése érzékeny veszteség az Indiai Légierő számára. Kis öröm az ürömben: a „minyók” természetesen repülhetnek, így nagy segítséget nyújtanak az árvízi mentési műveletekben.

Kényszerleszállt a Tajvani Légierő egy 25 esztendő Northrop F-5F Tiger II-es kétüléses kiképző repülőgépe augusztus 28-án. A gép a Taitung Légitámaszponton hasraszállást hajtott végre mert a gép futóműi nem működtek. A két pilóta sérülések nélkül megúszta a balesetet.
A 5384 lajstromszámú gép a Taitung repülőtérről reggel 07:50-kor szállt fel egy kiképző repülésre. A gép a feladat végrehajtása után, 08:50-kor tért vissza a repülőtérre, mely felett a pilóták kénytelenek voltak rájönni: nem működik a gép futóműve.
A gép negyed órán keresztül kifogyasztotta az üzemanyagát, majd hasraszállt a habbal elárasztott kifutóra. A gép a balesethez képest kisebb sérülésekkel úszta meg a kalandot.

Az utolsó Tomcat.-landolás a virginiai Richmond Nemzetközi Repülőtéren történik majd meg, szeptember 28-án. Az F-14-eseket az F/A-18-asok E és F változatai váltják le.
Az utolsó F-14D hajtóműveit, fegyver- és elektronikus rendszereit a repülőtéren „demilitarizálják”, majd a Virginia Aviation Museum állományába kerül. A VF-31 „Tomcatters”-század gépe illusztris társaságba kerül: a Légierő SR-71 Blackbird, a haditengerészet A-4 Skyhawk és a Virginiai Légi Nemzeti Gárda A-7 Corsair gépe mellé helyezik el.

Igen kellemes B-1B Lancer-képek laknak az alábbi link alatt. Többek között a már ismertté vált hasraszállás utáni „talpra állítás” műveletéről.

Kigurult a Northrop Grumman hangárjából az első RQ-4 Block 20 változatú, pilóta nélküli felderítő repülőgép. A gépet a palmdale-i Antelope Valley Manufacturing Centerben mutatták be. A Block 20-as gép akár 1350 kilogramm tömegben hordozhat felderítőrendszereket, míg a gép hajtóműveinek teljesítménye a két és félszeresére nőtt. A gép elektronikai rendszere a civil életből már ismert „plug-and-play” elven épül fel //erről azért tudnék mesélni, khm…//, így a Northrop Grumman szerint sokkal egyszerűbbé válik majd a további rendszerek beillesztése.
Az új repülőgép a 9. Felderítő Ezred állományába kerül, az észak-kaliforniai Beale Légitámaszpontra.
Az első Block 20-as egyébként a 17. Northrop-gyártású Global Hawk.
A Northrop Grumman hét bemutatópéldány után kilenc Block 10-est adott át a Légierőnek, majd két gépet kapott a Haditengerészet a Global Hawk Maritime
Demonstration program keretein belül.

Egy nagyobb kupac francia Mirage-video található a YouTube weboldalán. A link: http://www.youtube.com/watch?v=G4Krw2iaAec
Remek levegő-levegő felvételek, egy kis gépágyús lövészet, meg egy kuőpac mélyrepülés.