Repülés, haditechnika, geopolitika, hülyeségeken csámcsogás. Mint a bazárban. :)

szerda, augusztus 16, 2006

Repülős hírek, #95

A hírek szerint hamarosan aláírásra kerül a szaúdi Eurofighter-szerződés. A papír 5 milliárd font értékű lesz, összesen 72 Eurofighter Typhoon értékesítéséről szólva. Ez jelentősen könyíthet a BAE Systems pénzügyi helyzetén, bár a RAF így késve jut saját gépeihez, hiszen a Királyi Légierőnek szánt gépeket kapják meg a szaúdiak. Az értesülések szerint Des Browne brit védelmi miniszter kész aláírni a szerződést. A BAE a hosszú távra szóló üzemeltetési és karbantartási feladatokért újabb, szintén 5 milliárd fontra becsülhető összeghez juthat.
A szaúdiak mellett csupán Ausztria rendelte meg a típust, összesen 18 gépre kerül majd osztrák felségjel.
A 72 gép amúgy jelentős részét, csaknem 15 százalékát teszi ki az összes, legyártani szándékozott példánynak. Az első 24 gépet a britek építik, míg a maradék lehetséges, hogy Szaúd-Arábiában készül majd.

Megvan az augusztus 13-án lezuhant algíriai C-130-as lajstromszáma: a 7T-VHG szenvedett katasztrófát Olaszországban.

A libanoni háború mellékhatásaként a török védelmi minisztérium leállította az izraeliekkel folytatott tárgyalásokat, melyke a Török Légierő F-4E Phantom II-eseinek felújításáról szóltak. Az Israel Aircraft Industries (IAI) az eddigiek mellé újabb 40-50 gépet újítana fel, de a feléledt Izrael-ellenes hangulatban a török minisztérium nem kívánja hergelni a tárgyalásokkal a hazai lakosságot.
Az IAI 26 gépet újított fel, míg további 28 géphez egységcsomagokat szállított, melyeket a Török Légierő épített be a Phantomokba.
Az újabb felújításokról még 2004. végén indultak meg a tárgyalások. A Török Légierő emellett tanulmányozni kezdte a Phantomok leváltását a jól bevált és hazai gyártású Lockheed Martin F-16C/D Falconnal.

Éles tesztre került sor Guaon: augusztus 6-án két B-2 Spirit bombázó és négy F-15E Strike Eagle támadó repülőgépet zsúfoltak be az Andersen Légitámaszpont 1-es hangárjába. A gépeket egy közelgő trópusi vihar elől kellett fedett helyre menekíteni. A dolog szépsége, hogy eddig enn yi gép sosem volt ebben a hangárban egyszerre. A tapasztalatok szerint belegózhatóak: így átdolgozásra kerülnek a viharokkal és más vészhelyzetekkel kapcsolatos tervek.

A Belga Légierő leállította a Hunter-B pilóta nélküli repülőgéptípus kongói bevetéseit, miután az egyik gépet egy helyi sasszemű lövész egy AK-47-essel lelőtte(!!!) //Ezúttal is nagyrabecsülésemet küldeném az ad-hoc légvédelmi tüzérnek…//.
A gép az EUFOR Congo európai békefenntartó erőkben szolgáló 49 fős belga kontingens részeként üzemelt, Kinshasa központtal.
A gép egy 3 órás bevetés során 400 méter magasan repült, nem messze a kinshasai N'Dolo repülőtérről, amikor lelőtték. A roncsok megvizsgálása után kiderült, hogy a belga Hunter-B bal oldali szárnytövét érték a találatok, melyek után a szárny feladta és leszakadt. A lövedékek a szárny után a törzsbe is belefúródtak, s itt átütötték a szárny tartóbordáit. A lezuhant gép megsebesített hat személyt, illetve egy ház is kigyulladt.
A lezuhant gép helyére augusztus közepén érkezik meg a pótlás.
A lelövéssel 16 gépre csökkent a belga Hunter-B flotta, hiszen a megvásárolt 18 gép egyike 2006. elején Belgiumban baleset miatt megsemmisült.

4 Comments:

Anonymous Sam. Joe said...

Ez a hangár... Apám, ez gyönyörű!

10:19 du.

 
Blogger Trau said...

Napsugarast!

sam. joe:
Jaham, beferne a teljes Magyar Legiero... :) Vagy inkabb: :(((


Udv!

Trau

10:48 du.

 
Anonymous GyGy said...

Naaa!!!

6:36 de.

 
Blogger Trau said...

Napsugarast!

;)


Udv!

Trau

1:02 du.

 

Megjegyzés küldése

<< Home