Repülés, haditechnika, geopolitika, hülyeségeken csámcsogás. Mint a bazárban. :)

hétfő, augusztus 14, 2006

Repülős hírek, #94

Megtalálták annak a két altisztnek a holttestét, akik az augusztus 8-i UH-60 BlackHawk katasztrófában tűntek el. A mentőhelikopter az iraki Anbar tartományban zuhant le, az eddigi adatok szerint nem harci cselekmény miatt. A fedélzeten hatan tartózkodtak, a Tengerészgyalogság és a Hadsereg két-két harcosa sérülésekkel, de túlélte a katasztrófát. A Hadsereg UH-60 Black Hawk helikoptere a 82. Légimentő Század állományába tartozott, s a 3. Tengerészgyalogos Légiezred alárendeltségében működött.

Öten veszítették életüket azon a Mil Mi-17-es szállító helikoptere, mely Irakban, , Sana kormányzóság Al-Hayma kerületében zuhant le augusztus 9-én. A hivatalos források szerint a Mil rossz időjárási viszonyok között, alacsonyan repült, majd a hegynek csapódott. A fedélzeten a három tagú legénység mellett két utas volt. Hárman megpróbáltak kiugrani (gyaníthatóan a legénység), de életüket veszítették, csakúgy, mint a tehertérben lévő két utas.

Valószínűleg egy szállítóhelikopterét veszítette el az Izraeli Hadsereg augusztus 12-én. A gép fedélzetén öten haltak meg. A helikoptert a Hezbollah terrorszervezet tagjai lőtték le Dél-Libanon felett.

Predatort vett az Amerikai Haditengerészet. A Naval Air Systems Command 8,29 millió dollárért vásárolt a General Atomics Aeronautical Systems-től egy RQ-1B Predator pilóta nélküli felderítő és támadó repülőgépet, illetve a szokásos kísérő rendszereket, tartalék alkatrészeket. A B változat már nagyobb méretű és erősebb hajtóművel rendelkezik, mint a korai A-k. A Haditengerészet ezt megelőzően két RQ-4 Global Hawk nagy hatótávolságú pilóta nélküli felderítő repülőgépet vásárolt a Northrop Grumman Unmanned Systems-től. Ezek a gépek a Broad Area Maritime Surveillance (BAMS) programban vesznek részt, mint kísérti gépek. Gyaníthatólag a most megvásárolt Predatorra is hasonló feladat vár.
Az egymilliárd dollár értékű BAMS-projekt győztesét várhatóan 2007. szeptemberében hirdetik ki.

Egy aranyosság a múltból: egy CH-46-os pilótája úgy döntött, hogy magaslati parkolóhelyet keres a verdájának. A képből ítélve majdnem sikerült is.
Lezuhant az Algériai Légierő egy C-130 Herculese Olaszországban, Besurica mellett, nem messze Piacenza lakott területeitől. A szemtanúk szerint az egyik hajtóműből lángok csaptak ki a repülés utolsó szakaszában. A személyzet a milánói tornyot a hajtóművek tolóerejének csökkenéséről tájékoztatta.
A teherszállító gépen hárman tartózkodtak, mindannyian életüket veszítették. A gép Algériából Frankfurtba tartott. A gép maradványai egy kilométeres körben szóródtak szét. A Hercules az első hírek szerint a környéken tomboló viharokat, majd később a katasztrófa előtt a környék házait igyekezett kikerülni.

3 Comments:

Anonymous GrG said...

Trauszívemcsücske

Tetszik a blogod viszotn több olyan kép is van, amit nem tudok megnézni. Ennek oka, hogy a linkre kattintva egy butaa weboldal jön be, amin keresztül nem találom a képet.
pl a mai írásban a CH-46.ost.
A másik csak egy sima kérdés, ha volt túlélő egy balesetnél, akkor hogyhogy nem találták meg azonnal a holtesteket?
Pláne ha az írás szerint a személyzet esett áldozatul?

12:05 du.

 
Blogger Trau said...

Napsugarast!

GrG:
Kicsi nyuszonuszom, mivel nezed? IE alatt pikk-pakk egy foto jelenik meg nekem, most is. MIndenesetre a kepet befuzom a szoveg ala.

A maradek ket szemely elvileg beszorulhatott a roncsba/ala, bagy esetleg korabban kizuhanhatott. Az amcsik csak akkor jelentik, hogy megvan a holttest, ha minden fellelheto darabja megvan.


Udv!

Trau

12:27 du.

 
Anonymous Névtelen said...

Mint kiderült, a fent ragozott szerencsétlen sorsú helikopter egy tóba zuhant Rutba mellett, ezért nem voltak rögtön fellelhetőek a holttestek.

7:25 du.

 

Megjegyzés küldése

<< Home