Repülés, haditechnika, geopolitika, hülyeségeken csámcsogás. Mint a bazárban. :)

hétfő, július 31, 2006

Népszabadság rokz again

Kötözködős hangulatomban leledzem, így szegény Szűcs Józsefet is megtaláltam. A derék újságíró a Népszabadságban tudósított egy rövidet a Being-féle AL-1A programról. A kollega azonban kisebb kiegészítésekre szorul.
Például”
„A Boeing YAL-1A ABL jelű gépet a híres négy hajtóműves B-747 Jumbo teherváltozatából alakították ki.”
Miután a 747-esnek nem csupán egyféle teherzsállító változata van, érdemes megemlíteni: B- 747-4G4F az alap. Az airliners.net felkeresésével még a gép gyári száma, a 30201 is fellelhető.
Meg ez is:
„A tervek szerint az AL-1B gépek rajai a támadást valószínűsítő körzetekben cirkálnának 950 km/órás sebességgel a felhőzettől mentes, 11 200 méteres magasságban.”
Nos, a kötelék legkisebb formája a géppár, mely két gép. A raj a modern légi harcászatban legalább két géppárt, azaz négy gépet jelent. Miután jelenleg összesen hét, azaz 7 darab AL-1A rendszeresítéséről lehet szó, így ebből a mennyiségből két raj sem telik ki //napersze nálunk ennyi működőképes gép akár két századot is jelentene…//. Arról nem is beszélve, hogy négy repülőgép egy helyszínen köröztetésének sok értelme nem lenne, hiszen ezzel negyedakkorára csökkenne le az ellenőrzés alatt tartható terület mennyisége.

Csak úgy morgok…

5 Comments:

Anonymous Liverbird said...

Valamilyen szinten jogos a háborgás, itt konkrétan a második részre gondolok, amit a rajról írok. Viszont a Jumbo pontos altípusa... Ez szőrszálhasogatás :D A mezei Nészabiolvasót abszolút nem érdekli a pontos alváltozat meg a gyári szám, a lényeg az, hogy az érdeklődőbb olvasó el tudja valahova helyezni a lézerágyús típust. Szóval ne felejtsd el, hogy nem az Air Forces Monthly-ban vagy a World Air Power Journal-ban jelent meg a cikk... (bár ez utóbbi már rég megszűnt, de érted mire gondolok :) )

5:50 du.

 
Blogger Trau said...

Napsugarast!

liverbird:

Jol van na, de legalabb a B-747-400F-et eltalalhatta volna... :)


Udv!

Trau

7:21 du.

 
Anonymous Liverbird said...

Jól van na, azt igen :)

12:16 de.

 
Anonymous Sam. Joe said...

Trauka, rögvest a második mondatodban van egy typo, Being-nek írod a Boeing-et. Innentől piszkálni szegény arcot a gyári szám, meg típus miatt nem kicsit vicces. 8-]
Jöhetnél már erre, mert olyan sztorim van, hogy leesik a nadrágod, írásban meg hosszú.

2:04 du.

 
Blogger Trau said...

Napsugarast!

sam. joe:
Eccer ugyis kiszurom az a sasszemedet, oreg harcos... :)

Amugy koszonom a figyelmeztetest, igyekszem urra lenni a gepelesemen.


Udv!

Trau

8:18 de.

 

Megjegyzés küldése

<< Home