Repülés, haditechnika, geopolitika, hülyeségeken csámcsogás. Mint a bazárban. :)

vasárnap, április 02, 2006

Repülős hírek, #71

A Hawaii Nemzeti Gárda öt UH-60 Black Hawk helikoptere veszi át ideiglenesen a helyi légimentés feladatát a 25. Gyalogos Hadosztálytól. A gépek az eddigi 0-24 órás készültség helyet csak délelőtt 11:00 és éjfél között szállnak fel a betegmentési és szállítási feladatokra, fedélzetükön egy civil intenzív ellátás nyújtására is képes orvossal. Oahu szigetén az elmúlt 32 esztendőben végig a Hadsereg oldotta meg a civil légimentési feladatokat is. A Nemzeti Gárda reményei szerint júliusra sikerül szerződést kötni egy civil légimentő szolgálattal, s így újra egész nap lehetségessé válik a légimentés.
Az eddig itt dolgozó 12 Black Hawk-ot 7000 katonával együtt Irakba helyezik át idén nyáron, ahonnan csak 2007. októberében térnek vissza. Egyelőre azonban arról sincs szó, hogy a majdan visszatérő alakulat ismét átveszi a feladatot.
Az eltelt 32 év alatt 7100 beteget szállítottak több mint 6000 felszállással, havi átlagban 15 bevetést végrehajtva.

Április elsején lezuhant a Bagdadi Többnemzetiségű Hadosztály egy helikoptere. A gép helyi idő szerint délután 17:30-kor szenvedett katasztrófát Bagdad délnyugati részén, harci járőrözési feladat közben. A lezuhanás okai és a személyzet sorsa nem ismeretes.

Hogy a Jaguar csapásmérő repülőgépek gyártósorát továbbra is életben tartsa, az indiai kormány 20 újabb továbbfejlesztett Jaguart vásárol a Hindustan Aeronautics Limited-től.
A gépeket a mélységi csapásméréseken kívül tengeri támadó feladatokra is használják majd a Légierőben.
Zöld utat kapott a Tejas könnyű harci repülőgép gyártási programja is, elsőként 20 példányt rendeltek meg a típusból.

Villám csapott az Amerikai Légierő egy B-1B Lancer bobmázó repülőgépébe március 29-én. A gép az Ellsworth Légitámaszpontról szállt fel egy gyakorló bevetésre. A gép épen elhgyta a támaszpontot, amikor megtalálta a villám. A leszállás előtt az üzemanyag mennyiségének nagy részét el kellett használni, s mindezt a további villámcsapások elkerülése végett 3300 méter alá süllyedve kellett végezni. A környékbeli lakosok természetesen szorgalmasan telefonáltak a hatóságokhoz a szokatlan zajszint miatt.

Március 31-én a Lockheed Martin átadta a az első sorozatgyártott MH-60R helikoptert az Amerikai Haditengerészetnek. Az új szöcskéket tengeralattjárók és felszíni hadihajók ellen egyaránt használni lehet.
A Haditengerészet tervei szerint a jelenlegi hat típust két több feladatúra csökkentik, így az MH-60S és az MH-60R állna csak rendszerben.
Mint a Haditengerészet új generációs tengeralattjáró-vadász és hajó elleni helikoptere, az MH-60R leváltja a régi SH-60B Sea Hawk és SH-60F Ocean Hawk típusokat. A Haditengerészet várhatóan akár 254 példányt is kap 2015-ig, ez havi 30 példány gyártását jelenti.
Eddig összesen hét MH-60R-t adtak át, melyekből négy a Csendes-óceáni Flotta
HSM-41 kiképző századához került 2005. decemberében. Az eddig átadott gépek azonban nem új gyártású sárkánnyal rendelkeztek, hanem SH-60B-kből építették át őket.

Bár kedvenc hadügyminiszterünk szerint ugye a magyar légtérvédelem lesz 2009-re a legmodernebb széles Kelet-Közép-Európában (btw, Kecsón is alakított egyet a Gripen-átvételkor), azért jelenteném, hogy a Lockheed Martin átadta ez első új F-16C Block 52+ Falcon-t a lengyeleknek. Lengyelország a Peace Sky programban összesen 48 vadászbombázót vásárolt meg (36 F-16C együléses és 12 F-16D kétüléses példány). Az első példány átvétele után megindulhat az együléeses gépek teljes sebességű sorozatgyártása.
A lengyel gépek Európa legmodernebb F-16-osai lesznek, egyben az egyik legerősenn európai légierőt kialakítva Lengyelországban.
A gépek megkapják az APG-68 (V) 9 radart, a JHMCS sisakcélzó rendszert, az AIDEWS elektronikai védelmi és harci rendszert, a JDAM-bombákat, a Link-16 adatátviteli rendszert, a Conformal Fuel Tank törzspóttartály-rendszer előkészítését és egy színes mozgó térképrendszert is.

A pilóta hibája miatt pottyant ki a Kadena Légibázis légterébe egy infravörös rakétacsali. Az F-15C Eagle pilótája, visszatérve a rutin gyakorlórepülésből, éppen leszálláshoz készülődött március 31-én, amikor helyi idő szerint 14:40-kor kilőtte a csalit. Az elsődleges vizsgálatok szerint a pilóta elfelejtette deaktiválni a csaliszóró rendszert, melyet szigorúan csak az óceán feletti gyakorlóterületeken szabad használniuk.

Nemes egyszerűséggel leesett az egyik brit WAH-64 Apache Logbow helikopter gépágyúcsöve egy gakorlat közben. A gép március elején éppen Otterburn gyakorlótere felett repült egy gyakorló lövészeten dolgozva, amikor a 30 mm-es M230-as gépágyú elakadt, majd leesett a fegyver csöve.. A földön senki nem sérült meg, a helikopter biztonságosan visszatért a bázisra. A gépet gyorsan kijavították és még aznap felszállt egy másik gyakorlórepülésre.
Ez volt az első ilyen brit eset, bár a típus máshol már több gépágyú csövet is elhagyott ilyen módon.

2 Comments:

Anonymous Thunder said...

Üdv!
A lengyel F16 linkje kicsit mellé ment. De sebaj :)

2:06 du.

 
Blogger Trau said...

Napsugarast!

thunder:
Fukkamikka, megenn megette a post egy reszet...

Kosz, h szoltal!


Udv!

Trau

6:23 du.

 

Megjegyzés küldése

<< Home