Repülés, haditechnika, geopolitika, hülyeségeken csámcsogás. Mint a bazárban. :)

vasárnap, március 26, 2006

Repülős hírek, #70

6,7 millió dollárba került az Amerikai Légierőnek az az apró fémtárgy, melyet az egyik vadonatúj F-22 Raptor hajtóműve szívott be még 2005. október 20-án. Az esetet csupán most jelentették be. Az idegen tárgy egy éjszakai kiképzőrepülés közben került az autah-i Hill Légitámaszponton a gép szívócsatornájába, majd a hajtóműbe, amit szét is vert. A Raptor a langley-i 27. Vadászrepülő század állományába tartozott.
A balesetről készült 22 oldalas jelentés a kiképző dokumentumok elégtelenségét és el nem készültét nevezte meg a baleset okaként. A kézikönyvben ugyanis nem szerepelt, hogy az első futómű biztosító csapszegét el kell távolítani a hajtóműindítás előtt, így a hajtómű annak rendje és módja szerint beszívta azt //azért lehetett egy kis hangja a dolognak...//.

Ideiglenesen a földre parancsolták az Izraeli Légierő AH-1 Cobra harci helikoptereit, miután március 22-én lezuhant egy, a Palmahim támaszpontról felszállt helikopter. A gép éjszakai kiképzőrepülést hajtott végre, azonban technikao problémák miatt kényszerleszállást hajtott végre, eközben a pilóta és a fegyveroperátor is könnyebben megsérült.
A Cobra helikoptert a pilóta még sikeresen a földre rakta, de az felfordult és végül az oldalára borulva állt meg. A Légierő vizsgálatot indított a baleset miatt.
Az első vizsgálatok a gép hibáját állapították meg, míg a pilóta tevékenységét kiválónak értékelték.

A Finn Védelmi Erők 2006. vége előtt megkapja a első négy darab NH90 taktikai szállítóhelikopteret, jelentette a Finn Hírügynökség. A 20 megrendelt NH90-es leszállítását két évvel tolta el az, hogy nem kapták meg a finn légialkalmassági típusbizonyítványt. Mika Soininen ezredes a hadsereg légi egységeinek parancsnoka szerint az első gépet szeptemberben veszik ár Franciaországban. Az NH90-esek egyébként a volt szovjet gyártású négygépes Mil Mi-8 csapatszállító flottát váltják fel és bővítik ki alaposan //El sem hiszem: típusváltás és nem kevesebb, hanem _több_ gép érkezik! Nem értenek hozzá ezek a finnek, szavamra...//.

A Lockheed Martin és az EADS CASA március 23-án mutatta be a HC-235A közepes hatótávolságú tengeri felderítő-repülőgép első sorozatgyártott példányát. A gép Spanyolországban készül, jelentős amerikai részvétellel, hiszen az avionikai műszerek, a hajtóművek, és egyes integrált alrendszerek amerikaiak //pontosan ezért nem tudta átvenni Venezuela a már megvásárolt CASA-gépeket//. A HC-235A az első olyan típus, melyet az Amerikai Parti Őrség az Integrált Parti Őrség Rendszer (Integrated Coast Guard Systems, ICGS) keretein belül választott ki és vásárolt meg. .
A gép az EADS CASA san pablo-i üzemében gurult ki a hangárból. Az első HC-235A-t várhatóan 2007-ben kapja meg a Parti Őrség. A típust kutató-mentő bevetésekre, bűnüldözési és rendészeti feladatokra, drogfutár-vadászatra, tengerészeti felderítésre, jéghegyvadászatra, illetve személy- és teherszállításra használják majd. Az eredeti elképzelések szerint 2017-re összesen 36 gépre kerül fel a jellegzetes Parti Őrség-festés. Az első gép a mobile-i Parti Őrség Kiképző Támaszpontra került, 2007. tavaszára.

Március 21-én sikerrel katapultált gépéből a Spanyol Légierő egy Mirage F-1 pilótája. A repülőgép a Los Llanos Légitámaszpontról szállt fel, majd La Roda városa mellett szállt le, nem tervezett módon. A pilótát megtalálták és az Albacete Kórházba szállították, kisebb sérülésekkel. Az eddigi információk szerint a gép helyi idő szerint röviddel reggel 10:00 után zuhant le egy farm üres területére, nem messze az A-31-es Alicante-Atalaya del Cañavete sztrádától. A gép két másik F-1-essel repült kötelékben.
Érdekes adatok: a pilóta volt a 7144. személy, aki sikeresen használta a Martin-Baker katapultülést. Idén összesen 10-en, ebből márciusban 5-en köszönhetik életüket a Martin-Baker üléseinek.

Egy hónapja van az Israel Aircraft Industries-nek hogy meggyőzze a dél-koreai döntéshozókat: rendelkezik megfelelő amerikai támogatással a négy Gulfstream G550-alapú korai felderítő- és légtérellenőrző repülőgép leszállításához //magyarul az amcsik rábólintottak az üzletre//. Ha ez nem sikerül, akkor a Boeing lesz a nevető nyertes. Szöuli források szerint az IAI-nek és a Boeing-nek április 30-ig kell benyújtania a megfelelő engedélyeket és technikai adatokat a koreai E-X AEW&C-projekt vezetpinek. Dél-Korea májusban hirdetne eredményt a Northrop Grumman-féle Mesa radarral felszerelt Boeing B-737-es és az Elta Phalcon radart cipelő G550-es között. A kiválasztott típus szállítójábval júniusban kötik meg a szerződést. Belső információk szerint ha az IAI a végső határidőig nem lesz képes bemutatni a megfelelő dokumentumokat, újabb pályáztatás helyett a Boeinggel kezd tárgyalásokat a kormány. A projekt értéke eléri az 1,1 milliárd dollárt.
Két halottat követelt az az indiai MiG-21UM kiképző repülőgép, mely március 21-én röviddel a felszállás után zuhant le a Rajasthan tartománybeli Uttarlai Légitámaszponton. A gép helyi idő szerint 15:35 körül szenvedett katasztrófát Uttarlai település mellett, egy mezőre zuhanva. A gép egy rutin gyakorlórepülésre szállt fel. A helikopterrel érkező mentőcsapatok a gép roncsaitól nem messze találták meg a két pilóta holttestét. A földön senki nem sérült meg. A katasztrófa okait vizsgálóbizottság deríti ki.

Miközben az izraeli hírhez kerestem képet, kiderült: a Red Bull-os srácok begyűjtöttek egy TAH-1F Cobrát. Cool...

6 Comments:

Anonymous Ren said...

Bocs hogy már megint korrektort játszom, de az alulról harmadik bekezdésnél úgy tűnik megint kimaradt valamennyi a cikkből.

Amúgy meg ahogy a művelt francia mondaná: "keep up the good work" :)

6:39 du.

 
Blogger Trau said...

Napsugarast!

ren:
Megorulok a blogger.com-tol...

Koszonom a figyelmeztetest!


Udv!

Trau

7:55 de.

 
Anonymous Thunder said...

Üdv!
Ez már a második 69-es Rep. hírek :D

5:24 du.

 
Anonymous Névtelen said...

Szereti a 69-es számot na...

6:15 du.

 
Anonymous GyGy said...

Üdv!
Kösz a segítséget!

6:18 du.

 
Blogger walterhuron6848040067 said...

Do you want free porn? Contact my AIM SN 'abunnyinpink' just say 'give me some pics now!'.

No age verification required, totally free! Just send an instant message to AIM screen name "abunnyinpink".

Any message you send is fine!

AIM abuse can be reported here.

2:36 de.

 

Megjegyzés küldése

<< Home