Repülés, haditechnika, geopolitika, hülyeségeken csámcsogás. Mint a bazárban. :)

szerda, június 15, 2005

Repülős hírek

Kijött a tavaly december huszadikán, helyi idő szerint 15.40-kor lezuhant, 00-4014 lajstromszámú F/A-22 Raptor baleseti vizsgálati jegyzőkönyve, itt olvasható az eredeti. A felszállás után szinte azonnal leesett Raptor repülésirányító rendszere nem működött, a gép ezért az elemelkedés után azonnal kontrollálhatatlan mozgásba kezdett, a pilóta, Robert A. Garland őrnagy ezután "dobbantott", karcolásokkal túlélve az esetet. A dolog pofonegyszerűnek látszik: a pilóta az előző felszállás után leállította a hajtóműveket, hogy a földi személyzet tudjon bíbelődni a géppel. A leállás közben az APU, azaz a segédhajtómű folyamatosan működött, mely a pilóta legjobb tudása szerint elefgendő energiát szolgáltatott a repülésirányító rendszer számára is. Nem ez történt, egy áramkimaradás miatt a FCS elszállt. Ezt a hibát csak egy rendszerteszttel lehetett volna megtalálni, de ezt a pilóta a felszállás előtt nem hajtotta végre, abban a hiszemben, hogy az APU energiája folyamatosan elégséges volt a rendszerek táplálásához. Nem volt elég. Felszállt, az FCS elszállt, a pilóta kiszállt, a Raptor leszállt.

1 Comments:

Anonymous Horasz said...

Trau is back...yeaaaaaaaaaah:)

9:44 de.

 

Megjegyzés küldése

<< Home